Saturday 9 October 2010

英國的活動式教學

今日同99講開教育問題(我99係TA,以前做過特殊教育,而家仲教緊書,好有經驗)


令我諗咗好多野


雖然而家都夜,但我都希望趁我仲記得既時候記低


有睇開呢個BLOG既BLOG友,唔知你會唔會記得我之前講過下英國既教育呢?


學制係點,我遲D先講


今日我主要想講下活動式教學(我而家會講我知既野,我唔清楚既,我唔會講)


影曦讀緊YEAR R,所有足4歲既小朋友都會讀YEAR R


佢地係完全無課本架


無課本,咁點學野呀?


喺香港土生土長既我,起初對英國教育一無所知


香港人用慣課本,無課本,咁點教書呀?


呢樣就係活動教學既精彩之處


佢地相信LEARN THROUGH PLAYING


喺HK,影曦會喺學校渣筆學寫字


係咁用COPY BOOK,會有功課做


喺呢到,佢地會用好多唔同既野學習


例如,呢排佢地學緊寫自己個名


除咗用筆,佢地仲會用好多唔同既媒體學


好似用沙寫啦,用水啦,用畫筆啦...


令學習更有趣,仲會學到唔同物料既特性,對手眼協調都好好


佢地仲會玩唔同既遊戲去學野


打個比喻...


玩ROLE PLAY


我地喺個農場到喎,我地想要奶喎,咁我地就去問雞有無奶


雞無奶架喎,只可以畀雞蛋我地.咁我地去問下羊啦


依,羊有奶呀!攞咗D奶啦...但係唔夠添,咁我地去搵豬


豬無奶畀我地,豬奶要畀豬BB飲呀,咁我地去搵牛啦


牛媽媽有好多奶呀,夠晒我地飲啦!


喺以上例子,一本書都唔洗,但小朋友學識咗農場到有咩動物,動物媽媽同BB既名(英文係有唔同名架),我地可以飲咩動物既奶,仲有雞可以畀雞蛋我地食等等...


呢D就係LEARN THROUGH PLAYING啦


小朋友會好鐘意,享受學習過程比學習成積更為重要,咁仲會增加小朋友既想像同創造力


小朋友享受學習過程既話,佢地會終生學習,唔需要推動佢地,佢地會主動學習呢!


影曦喺學校學緊A-Z既發音(PHONICS),老公只會教佢地英國字母既發音,唔係讀音


而家睇緊OXFORD READING TREE,只有圖畫


目的係要令小朋友憑圖聯想出故事內容,誘發佢地既思考力,同時可以訓練佢地既表逹能力


(影曦學校仲有SHOW AND TELL TIME,小朋友可以每日都帶佢地既玩具/佢地喺屋企做既野返學校,之後講畀大家知佢地帶返嚟既係咩,可以訓練小朋友喺群眾面前演講而唔會怕羞)


影曦學校每逢星期一三五都會借書還書


英國既小朋友係睇好多書架!


睇玩只得圖畫既書後,小朋友會睇有每頁得一句既書


呢D書內既字都係可以拼音拼出嚟既


就係因為小朋友自少就睇咁多書,所以好多人大個咗都會成日睇書(我識好多人都係狂買書睇架!仲會互相交換書睇添)


小朋友鐘意睇書,識既字就會多咗,常識又會好,會主動學習:)


今朝起身,靖翹話要整早餐畀GRANDMA食


以下係佢地既對話:


"can i have scramble egg, sausages and beacon please?"


"but we have no beacon!"


"go to the shop and buy some then"


"oh butwe have no eggs!"


"go to the shop and buy some eggs then"


"they haven't got any eggs"


"go to ask the hen over there to see if she've got any"


"she hasn't got any"


"go and ask the han over there then, she got some eggs!"


"oh! thank you!"


呢d係imaginary play


當時靖翹同99手上係一樣玩具都無架


所有野都係想像出嚟既


喺以上對話,靖翹學識咗,可以喺鋪頭買beacon同蛋,又會領導到佢化方法解決問題...


咁同小朋友玩既話,可以誘發佢地無窮既想像力:)


希望大家都會有所得著,會咁同小朋友玩啦!


No comments:

Post a Comment