Thursday 27 January 2011

和小朋友閱讀的重要

你有和小朋友一起閱讀的習慣嗎?


從影曦兩個月大開始,我就不停和她看書.我不是書蟲,老實說,從前的我是不喜歡看書的!但有了孩子後,我才明白看書的重要.和小朋友一起閱讀是建立親情,增強小朋友語言技巧,幫助小朋友得到更多課本以外知識的好辦法. 能令小朋友愛上閱讀, 他們會較主動學習呢! 所以我每晚在她們睡床都會跟她們講故事. 每晚與能與孩子分享書本和一起談話及唱歌, 會為你們留下珍貴回憶.


英國人的閱讀風氣,實在遠比香港的好! 英國的咖啡茶座, 大數的人都會拿著一本書; 香港的咖啡茶座則坐滿手持手機.電腦的"潮人. 英國的公公婆婆會買書送給孫兒; 香港的大多會送玩具或現金. 要叫我佩服的是英國人鼓勵小朋友閱讀的文化. 英國的學校每數天, 什至每天都會讓小朋友借書回家與家長閱讀, 好的是小朋友不需做什麼閱讀報告,不用紀錄自己借了多少書. 老師在學校會問小朋友看了書沒有,沒有的,小朋友可繼續借多幾天,有的就替小朋友換書. 學校每次都會給她兩本書 - 一本是較多字,適合大人讀出的故事書, 另一本是根據小朋友認字數量而定的故事書(一本小朋友能自己讀出所有字的書). 大女兒由開學至今已看過無數的圖書. 她愛上閱讀, 不時還會跟妹妹讀故事呢!


我其中一外甥女曾告訴我,她最希望做的事,是坐在柳樹下看書(她告訴我是因為我的二女之英文名Willow的中文是柳樹). 我聽到時不禁驚嘆-這是多麼漂亮的用詞!誰想到八歲的她會有這樣的"夢想"? (記得八歲的我...還只顧著替芭比換新衣吧!) 八歲的她, 有著十五歲孩子的閱讀能力.她不是特別出眾, 只是她喜歡閱讀. 走進她的房間, 林林總總的書都有. 我隨手拿起一本百科全書, 書的內容, 她都讀過. 跟她談到書中有關氣候變化, 她娓娓道來. 我怕會比下去, 只好轉個話題!


我相信愛上閱讀的孩子會終生主動學習, 他們會有那種對書本的渴求, 渴望得到更多知識. 那比任何的補習班更有效幫助小朋友學習呢!


以下是一些和小朋友一起閱讀的小提示, 希望會對你們有幫助!


-不要過於急進, 他們會不感興趣; 進度不要太慢, 他們會感到乏味


-所有的孩子都不同,你是最清楚了解孩子的. 讓他帶領你, 多些稱讚和鼓勵, 令大家都會享受閱讀的時間


-讓其他親友也參與,跟他們一起閱讀


-向孩子表示你愛看書,雜誌和報紙. 讓孩子看到閱讀是我們每天的習慣.他們也會愛上閱讀.


-在寧靜的環境下,讓下子坐在你膝上或身旁一起閱讀


-讀時用手指指著, 先讀封面的書名, 然後故事, 試讓孩子翻下一頁.


-試將故事內容與孩子認識的事物聯合. 這能令孩子更有"參與感", 融入故事


-讀出對話時, 試以不同聲線演繹不同人物, 增加故事趣味


-讀出形容詞時改變聲線.如讀到"大"時就大聲起來.


-利用書本談談感受, 令孩子明白"快樂", "憂傷"等情感


-問問書中內容, 答案對與否不太重要. 重要的是思考過程. 記著要稱讚他們, 使其閱讀信心增加


-若小朋友欲發表己見而打斷了故事, 不要緊.這表示他們的信心增加, 想像力也丰富了.


-若孩子對書本不感興趣,可試演繹故事出來(如:三隻小豬, Goldilocks and the three bears), 讓他們參與其中, 增加趣味


參考網頁:www.booktrust.org.uk


*我遲些會跟大家分享一些英文好書:)


大家要留意呀!


6 comments:

  1. 好讚成!!我都係幾個月開始同個囡睇書,佢明顯俾朋友個囡知多好多嘢,朋友個囡仲要大佢6個月。朋友成日只係同佢玩打嚟打去或玩玩具,同俾dvd佢睇,好少見佢同個囡睇書。香港d媽媽成日都只在想d小朋友坐定定,所以俾dvd佢哋睇就最好,個個小朋友一睇dvd好似定咗格咁(我個都係),然後再大d就個個小朋友一部遊戲機包括個爸爸,我見過有人係forum度話一齊打機係好好既親子活動!!!咁都得到!! 唔好意思!! 寫咗咁長係你個blog,只係我對好多香港不知所謂的父母睇法!!!
    [版主回覆02/01/2011 06:50:00]你同囡囡咁細個就開始睇書,相信佢第日會成為愛書之人呢!
    其實睇電視同打機,我都有畀我D女做.
    睇咩電視同睇幾耐,適可宜止.我只會畀我D女睇兒童節目同DVD,無記所有劇集最好唔好睇,好多情節教壞人.小朋友睇電視可以學到好多生字,又學到文法呀咁,對語言都有幫助㗎
    打機可以練手眼協調(什至身體), 我地一家人都會玩WII㗎! 兩個大女好鐘意玩WII FIT嘅小遊戲. 可以係TEAM WORK, 增強溝通技巧, 亦學會分享. 而NDS嗰D 都有好多益智遊戲(如: brain trainning). 所以打機都唔係完全唔好嘅
    小朋友睇電視同打機唔緊要,最緊要係大人要教識佢地唔好上癮,適可宜止, 同喺咩場合到玩就得:)

    ReplyDelete
  2. 好認同呀, 而家我都睇緊有咩書啱睇, 買定返嚟等bb再大多少少, 一齊睇~~
    [版主回覆02/01/2011 06:58:00]呢個時期BB啱睇->
    touch and feel嘅書
    有揭頁嘅書
    有重覆段落同𡰦韻嘅書
    教小朋友顏色圖形物件嘅書等等...
    你可以去書局睇睇:)

    ReplyDelete
  3. 父母對閱讀書籍的態度對子女會有影響,所以想子女愛上閱讀,父母應該以身作則。 我父親都是喜歡閱讀的人,家裡有一個大櫃,櫃高約兩米,裝滿了書籍。剛剛點算過,書籍數目超過兩百本,有一部分被遮住沒點算,估計有超過三百本書。而且還未點算我的書籍數目,不過我的少得多,估計不到一百本書,不包括中學和大專時的教科書和NOTES(這些是知識的一部分,所以至今還未棄掉)。父親的書籍主要都是關於政治、軍事和歷史的。 我父親也喜愛閱讀報紙,我不知道父親從甚麼時候起看報,但肯定的是自我出生至今,這二十多年來父親幾乎每天都要看報,不看報的一天感覺不太習慣。 我或許因為父親的關係,所以對看書和看報頗有興趣,不過跟父親相比差太遠了。 希望你孩子的家裡日後也會存放很多書本吧!
    [版主回覆02/01/2011 07:25:00]我自己無咩書, 但係我老公係愛書之人. 除咗書,仲有戲.屋企有4-500隻DVDS! 我6299又係超多書...你知外國人屋企大,所以佢地儲好多書.佢7個書架咁多書!真係多到呢...搬屋好煩㗎-.-
    我媽咪係教手工嘅,我細細個時屋企係寫字樓,好多手工書㗎,佢又係唔掉書嘅,話係搵食工具.而家屋企都仲有5-6百本手工書!我細細個就係睇呢D書渡日,成日跟住整野. 我以前都有D手工書,但係英港兩邊飛,實在唔想帶嚟帶去.所以我而家一本書都無.上網學野就算! 兩個女喺HK時嘅圖書都己經多到成個書架咁濟,好多朋友仔都會上嚟同我地借書睇添! 而家嚟咗英國無耐...D書又多返...真係唔係好想帶HK返呢!

    ReplyDelete
  4. 我完全認同你的講法, 由細培養小朋友閱讀興趣真係好好, 我地有時去完街, 夜咗, 我個囝都一定要睇咗書先肯瞓, 不論多或少, 只要有得睇就可以, 而家每次去到圖書館或書局孩子都會第一時間去搵書, 亦好專心睇, 我自己都感到安慰~
    [版主回覆02/04/2011 07:37:00]去圖書館係好好嘅親子活動:)你囝囝咁鐘意睇書,第時都會係個愛書之人呢!

    ReplyDelete
  5. 有時佢好曳, 我話唔講故你比你聽架, 佢就會喊, 同埋佢都算好愛惜D書, 而家就訓練緊妹妹, 希望二兄妹都愛閱讀~
    [版主回覆02/08/2011 07:58:00]你咁有心機講故事畀佢地聽,佢地實會嘅~

    ReplyDelete
  6. 我個囡現在將近11個月, 我都好想同佢一起睇書, 我都買左好幾本 Board Book, 但佢總愛用來玩同fing 來 fing 去. 成日將d書撕毀. 每次我捉住佢講姑仔, 睇書, 佢都心散, 聽唔夠5秒就要轉身玩其他玩具, 攪到我好似對牛彈piano甘. 其實, 係咪我個B有問題呀???? 抑或, 要等佢大d 先開始呢? 會否太遲???
    [版主回覆03/31/2011 06:05:00]咁係正常㗎:) BB嘅專注力只有幾分鐘~
    試下同佢睇書時確保環境清靜, 無開電視, 無玩具喺身邊
    放佢喺你大脾攬住佢睇書. 可以試下捉住佢隻手指住字,等佢知道D字係有意思嘅(但如果佢唔鐘意唔好強迫佢), 或者你可以用手指指住D字, 引佢注意. 可以教佢揭去第二頁(小朋友好鐘意揭書)
    你要繼續堅持呀~會日都試一試, 相信佢好快就會適應~鐘意睇書!

    ReplyDelete