Tuesday 5 April 2011

孩子的自制能力

兒時的我, 曾沉迷打機, 不會理會身邊的人與物, 只會顧著手中的電子遊戲機. 到當了媽媽後, 就對電子遊戲機非常抗拒 - 看到小朋友在家庭聚會中只低頭打機. 父母帶孩子到環境優美的郊野公園, 孩子又顧著埋首打機...見到這樣的境象, 難免很多家長都採取"禁止孩子玩遊戲機"的政策.


我起初也是一樣, 不會讓女兒們觸碰任何電子遊戲類產品. 這極端的政策, 其實湊效嗎? 個人認為是有效的, 但這樣的長期禁制最後有可能令孩子變得反叛. 我最近跟一些朋友有這個"禁制孩子"的討論, 改變了我對電子遊戲的看法.


孩子沉迷打機的主因是他們沒有應有的自制能力. 父母應教導孩子有自制能力, 而不是消極的採取"禁止"的做法. 對孩子玩遊戲機, 我有以下策略:


- 孩子的遊戲機(或新遊戲)初到手時, 容許孩子多玩一點- 以克制他們對遊戲機的新鮮感(這是人之常情喲!)


- 與孩子討論並一起制定每天玩的時間(如放學後, 每天半小時), 讓他們覺得有自主權


- 與孩子討論在外出時玩遊戲機的安排(容許他們在家庭聚會玩嗎? 原因又是什麼?)


其實現今很多電子遊戲都兼具教育性, 只要家長細心選擇, 打機不是全無益處的. 比如 iphone 其中一個叫"Pocket Phonics"的app, 我會讓女兒玩 - 三歲的靖翹因此更學懂了雙音phonics(連我也不會呢!); 影曦的DS有個遊戲叫Let's draw, 影曦因此而學懂畫更多東西! 而wii 這類遊戲, 可以訓練小朋友的手眼協調和平衡力等, 一家人一齊玩, 也是很好的家庭活動, 製造很多歡笑聲呢!


而讓小朋友吃零食也是同樣道理. 不禁止孩吃零食, 反而要是教導孩子零食少吃為妙及其原因, 或以健康小食來代替無益之零食. 我相信教導孩子有自制能力, 才是長久上策!


6 comments:

  1. 我以前也是沉迷打機, 不過依家d細路無時無刻無處不打就真係有d過份!
    [版主回覆04/08/2011 07:08:00]周圍都打機嘅話...又真係過份咗D嘅...

    ReplyDelete
  2. 很喜歡你教小朋友既方式...做你既小朋友好幸福^^ 第時我做左人阿媽都要以你作榜樣!做個有型媽媽!嘿嘿~~~
    [版主回覆04/08/2011 07:06:00]做我嘅小朋友好幸福?
    我有佢地我好幸福就真:)

    ReplyDelete
  3. 咁又係喎,我以前都有過呢沉迷打機既日子,媽媽都冇阻止我,D EE 話我都唔理,媽咪就話:唉佢自己會自制啦...講完呢句,我個心又真係覺得自己好勁呀,大個女,媽媽相信我,對我有信心~~
    [版主回覆04/08/2011 07:05:00]係㗎:)而家有時影曦都會玩玩下話唔玩,話自己玩得太多㗎LOL

    ReplyDelete
  4. 同意妳的講法!
    [版主回覆04/08/2011 07:04:00]謝謝:)

    ReplyDelete
  5. 我好同意你的講法, 我都會比孩子玩下電子產品, 我都有跟孩子定下時間及規則, 要做咗功課先, 同唔乖就冇得玩, 我又唔會日日比佢玩, 我會睇時間, 有空就比佢玩, 所以我個囝每次玩都好興奮, 只於零食我都有比, 亦跟他說好份量及次數, 係呢方面我個囝都OK~
    [版主回覆04/08/2011 07:04:00]我都係啱啱先開始畀佢地玩咋~我都要向你學習呢~

    ReplyDelete
  6. 應該讓更多人認識你的網誌,認識你的教導孩子方法的成功之處。
    [版主回覆04/10/2011 07:11:00]我講嘅野,唔係人人認同㗎!
    而家都係低調D好,廢時有位畀人串-.-

    ReplyDelete