Tuesday 19 April 2011

如何成功餵哺母乳 + 母乳的好處

W作為三女之母, 我餵哺嬰兒經驗實不少. 我三個女兒都是以母乳餵哺的- 餵了影曦七個月, 靖翹十三個月, 舒韻十四個月大了,我仍然以母乳餵哺她. 我和其他的母親一樣, 經歷過乳腺炎, 胸部上奶腫脹, 乳頭流血, 少奶,  疲勞缺睡, 於公眾所餵哺母乳等問題. 我當初如何面對? 這是我餵哺母乳的心路歷程.

我21歲初為人母, 對育兒一無所知. 在影曦出世前, 我大量閱讀有關資料. 從前以為用奶粉餵嬰兒是理所當然的事, 從無想過要用母乳餵孩子. 但當我閱讀更多的資料, 就發覺母乳的各種好處...

1. 母乳中所含的營養最切合不同時期嬰兒的需要, 是最好的天然"配方奶"

2. 研究指出, 母乳嬰兒的IQ比飲用配方奶的嬰兒高

3. 提高嬰兒的免疫力, 亦減少有過敏症(如濕疹, 哮喘, 食物敏感等)的機會

4. 不用加熱, 不用消毒, 省時方便而且溫度適中

5. 不用煩惱選哪種配方奶, 不用怕吃光後怕買不到, 經濟實惠

5. 幫助母親產後收身 (身體每日需要五百卡路里來製造母乳呢!)

6. 促進母親子宫收縮, 令子宫復原

7. 有助母親減少患子宫頸癌及乳癌

8. 建立母嬰特別的親密關係


到決定餵母乳後, 在影曦出世後的半小時內, 我餵了她吃第一口母乳 - 那是多麼奇妙的感覺! 這個小生命, 就是依靠著我身體特別為她製造的奶來維持生命, 世上可沒有另一人可以給她. 我感到自己的重要. 無名的愛湧上心頭, 幸福的淚在眼角流下. 我會為她做任何的事.

我在醫院過了一晚, 夜裡要約每兩小時餵喊食的影曦, 我身心疲憊- 這種生活和影曦出生前悠閒的生活成了很大的對比. 無論是身體上, 還是精神上, 都是一個很大的挑戰. 離開醫院時我餵哺母乳是沒有問題的, 但回到家中, 事情就開始走下坡. 產後三日因上奶, 我的乳房腫脹, 兩邊胸部好像被打瘀了一樣痛, 且不停漏奶 (嚴重時可漏透三兩件衫加外套!非常尷尬); 我的乳頭因被過度吸啜而流血; 每次餵哺時觸發了子宫收縮(每次餵奶都有經痛的感覺); 她吸啜不正確時, 乳頭被扯著, 痛楚有增無減, 即使吸啜"到位", 但她每啜一口都會有戚戚然的痛楚...每次要餵奶時都有種害怕的感覺. 這是我沒有預料過的.

我跟大部份媽媽餵哺方法唯一不同的地方, 是我選擇按時餵食.我會替寶寶建立生理時間表, 使寶寶習慣定時餵食. 影曦出世的頭幾天, 奶奶及丈夫都在家. 他們白天會照顧影曦, 到夠鐘餵奶時才抱影曦到我身邊餵哺, 讓我好好休息, 因此不太難過. 晚間影曦就全是我照顧. 到了影曦一星期大左右, 她已習慣了每三小時一餐, 家人都要上班了, 照顧影曦就全由我打點. 這時的我每次仍抱著影曦睡, 令她養成要被人哄才睡的壞習慣! 我每晚都睡得不好, 累得每天拖著身子走! (後來才知可以訓練寶寶獨立去睡!) 這時候我對餵奶仍有恐懼, 乳頭都出血了...幸得奶奶的支持, 說這些都是必經的, 才好不容易捱過去. 在餵哺影曦的七個月期間, 因母乳太多, 三次得到乳腺炎, 固被醫生勸告停止餵哺母乳. 其中兩次我服了抗生素就好了, 但其中一次就要到醫院用針筒抽出, 腫脹部位才退去. (乳線炎經常會在餵母乳的媽媽身上發生. 有乳腺炎時患者可能會發燒, 胸部或腋下會有硬塊.) 要解決以上各種問題...這是我的對策

1. 產後就服必利痛以減少宫縮的痛楚(必利痛是對寶寶沒害的藥物)

2. 浸溫水浴及按摩胸部可舒緩乳房腫脹的痛楚

3. 購買可循環再用(可機洗)及即棄兩種乳墊, 因即棄的有膠面可防漏至衣服.

4. 市面上有NIPPLE CREAM賣,可滋潤乳頭, 舒緩乳頭龜裂的痛楚

5. 參與母乳餵哺小組. 可分享大家餵哺母乳遇到的種種問題, 亦可知道餵哺的技巧是否正確

6. 餵奶前按摩胸部,減少患乳腺炎機會

7. 由寶寶出世開始就訓練他們自己睡覺, 媽媽和寶寶都可以睡得好:)

8. 為寶寶建立時間表, 按時餵食, 使媽媽和寶寶都有充分的休息時間. 媽媽的身體亦有充份時間製造母乳, 保持奶量及質量. 作息定時是健康妙法喲!

解決了以上的問題, 就只剩下一個- 在公眾場所餵哺母乳. 香港有部份的商場及食肆設有哺乳室, 但比例上真的不太多. 如欲帶寶寶外出, 在公眾場所哺乳是避免不了的事. (香港至今仍未有法例保障哺的媽媽. 政府一方面推廣母乳餵哺, 卻未能提供保障及設施配套, 這是母乳餵哺未能普及的其中一大障礙!) 很多人都會覺得餵寶寶母乳很困身, 要常留在家中. 記得初次在公眾場合哺乳時, 是很大的挑戰, 很介意別人的眼光. 但踏出了第一步, 試了一次後, 一切都變得容易得多. 要在公眾場所餵哺母乳, 可注意以下幾點.

1. 市面上有哺乳巾, 可擋著重要部位, 避免尷尬 (我沒用過, 因為我"唔知醜"LOL)

2. 可到哺乳室餵哺

3. 不要怕尷尬. 我在各種場合都當眾哺過乳 - 海灘, 公園, 商場, 餐廳, 巴士, 火車, 會所...其實望的人並不多, 因為他們跟本不知道你在餵奶! 而且餵哺母乳是最自然, 最理所當然的是(That's what our boobs for!!!), 跟本不需要尷尬!

4. 不要怕被驅趕. 我的哺乳經歷中, 只有一次被趕 - 是在映灣園的會所. 我被職員兩次勸籲到殘廁餵哺母乳. 試問你會在廁所吃飯嗎? 香港人要講衞生, 卻要人在多菌的廁所內餵哺抵抗力弱的寶寶? 這是什麼道理? 而且寶寶餓了就要吃. 道理在我方, 千萬不要怕被"歧視"!

5. 用冰奶或預先泵出的人奶餵寶寶(這個我倒不會, 因為我愛"埋身餵")

其實只要分配好時間(尤其是按時餵食的寶寶), 計劃好要餵寶寶時的所在地, 帶著母乳寶寶外出不是一件難事. 比如可在餵完寶寶後乘車外出, 到逹目的地後先逛一逛, 夠鐘餵奶時就到餐廳坐坐, 餵完了又可以走走才回家. 我要獨力照顧三個女兒們, 要把小女兒餵奶的時間配合大女兒及二女兒的上學及放學時間, 也要配合平日做家務及買餸煮飯的時間, 若我不時按時餵她, 我猜我必不能辦到!  

能以全人奶餵哺寶寶是理想事, 但若不能不要自責. 不要給自己太大壓力要求以全人奶餵哺寶寶, 用母乳餵哺是件自然的事, 不應該有壓力的, 大家應享受其過程. 吃奶粉的寶寶的健康不會比人奶寶寶差; 以奶粉餵寶寶的媽媽對寶寶的愛不會比以母乳餵哺的媽媽少! 大家都有不同的生活模式, 餵哺寶寶的方式也不同. 無論選擇那一種, 大家都不應怕被外人批評. 沒有人知道你的感受, 大家都應尊重別人的決定. 我相信, 大家都會努力做個好媽媽, 會選擇對寶寶最好的決定:)

以下是一個有關母乳的英國電視節目叫"IS BREAST BEST", 其中所提及有關母乳的範疇十分廣泛, 非常值得看!!! (試試上網能否找到?)片中有提及母乳對早產嬰兒的重要, 有時醫院要向MILK BANK 買一些媽媽捐出的母乳 - 需要100磅(約港幣一千三百元)一公升!!! 由此何見母乳的非凡價值!!!
/

*這篇是為JOEY而寫的! 是你特別提出~我記得㗎!

14 comments:

  1. 你就好啦,有人支持你用母乳餵孩子,連我呀媽都唔支持我呀
    我以前以為英國捐出的母乳,係免費架
    [版主回覆04/21/2011 07:43:00]上一袋嘅人係咁...好彩我响樹, 如果唔係我都堅持唔到呀!
    泵多咗嘅母乳可以捐去醫院畀INTENSIVE CARE嘅早產BB食, 呢D係免費嘅
    又或者你可以將奶畀MILK BANK儲存, E院用晒媽咪捐嘅人奶,就要向MILK BANK用100磅一公升去買啦!!!
    香港仲未有MILK BANK, 又未有儲存人奶嘅地方. INTENSIVE CARE內早產嘅BB其實好需要母乳...早產嘅BB未夠34周係唔識啜野㗎, 要插喉餵人奶. 而早產BB嘅媽咪身體唔係好夠奶. BB要食母乳, 係要靠媽咪死泵...唔夠人奶咁點解?呢樣我真係唔知...但係我真係覺得香港嘅E院真係需要一個儲人奶嘅地方!!!(好似血庫咁!)

    ReplyDelete
  2. 講得好!!好讚成!!!尤其定時餵同TRAIN佢哋自己瞓。係外國餵母乳natural,係香港我話人知我個囡係餵咗人奶20個幾月同要返工,只會得到"你好彩夠奶, 我就唔夠要補奶粉",真係O咀,根本就係倒果為因,係因為佢哋勁補奶粉令身體得唔到bb正確食量,又狂補奶粉"質"大咗bb個胃,先會出現唔夠奶既假象!!!!全世界嗰3%唔夠奶既媽媽有99%係香港!!!
    [版主回覆05/15/2011 08:12:00]睇完你嘅留言...我笑咗出嚟:)

    ReplyDelete
  3. 妳真係一位偉大的媽媽...

    ReplyDelete
  4. 100個同意!!!!! 寫得好!!!!!! 

    ReplyDelete
  5. 超同意 我都做左奶媽都有26個月,我夫家D人都係話"你夠奶呀!我果時都唔係好夠可以要補奶粉"!我反而覺得餵人奶不之幾方便,我都係咩地方都餵過!咩都唔駛帶最多帶年風褸!同按時餵係令你去湊佢D時間易控制好多..

    ReplyDelete
  6. 多謝分享! 好緊張, 我都好快要開始奶媽媽生涯! 都驚自己堅持唔到!!! 你覺得nipple shield有用嗎?? 好似可以免去乳頭被咬傷!
    [版主回覆05/15/2011 08:15:00]你要加油呀~相信你一定做到嘅~
    我無用過NIPPLE SHIELD呀,你可以上網SEARCH下睇下用家評語呀~祝你生產順利!

    ReplyDelete
  7. 支持支持! 我都餵左Ryan 8個月(因懷孕而停), Hannah 13個月ga, 不過我都有補奶粉 hehe 不過我有個姨姨朋友,佢係退休護士,佢同我講最近有research話BB過左1歲仲食人奶係無益,什至有害既,咁我就唔肯定啦
    [版主回覆05/15/2011 08:18:00]我覺得餵到一歲後未必係無益+有害嘅
    始終一歲嘅BB奶已經唔係佢地主食, 人奶只係佢地普通飲品
    而家我只係餵15個月大嘅舒韻朝早一餐人奶, 相信無相干嘅~

    ReplyDelete
  8. 我係贊成餵母乳的,亦相信母乳係bb最好的食物。我自己餵咗五個月,後來因為無恆心+產後抑鬱愈來愈嚴重而停咗。不過,我想講的係,有d好認同餵母乳的媽媽,其實無形中比咗好多壓力一d想餵但又餵唔到的媽咪 (無論係咩原因都好︰唔夠奶、無恆心、太辛苦等等......)
    其實,有d媽咪自己成功餵到,就唔相信有人真係會唔夠奶!好似我外婆,佢個年代無奶粉,人人都係食人奶,但佢就係唔夠奶,於是要將自己d仔女抱去比親戚或隔離鄰舍d媽咪度餵。所以,我覺得有d人話,以前人人都係食人奶又唔見有媽咪唔夠奶? 其實係真係有媽咪會唔夠奶的!當然,唔夠奶的原因,有機會係餵得唔夠多(現代嚟講),但真係唔好太武斷!
    另外,我自己有產後抑鬱,當時餵人奶係其中一個原因令我好大壓力,bb一飲唔到或飲得唔耐我就好唔開心,好擔心,令病情好差,當時我成日一路餵母乳一路喊,d眼淚一滴滴跌落bb度.......後來,我醫生都叫我唔好逼自己餵,可以bump出嚟,又或者食奶粉,根本唔需要逼自己逼到咁樣,醫生都話有媽咪真係會唔夠奶的。醫生同倍月都話,而家多咗人產後抑鬱,有D媽咪真係因為大眾日漸鼓吹母乳,而現代生活緊湊,好多媽咪工作緊張,但又要達到成為一個完美母親的大眾期望,又或者給仔女最好的期望,所以逼自己逼得好辛苦。
    我個倍月都見過有媽咪好認同母乳,但自己好少奶,但仍堅持只餵母乳,攪到BB距離正常應有體重好遠,連醫生都叫佢唔好再餵.......
    其實,我相信大部份為人母親的,都想比自己仔女最好的東西,母乳係其中之一,但餵唔到的,真係各有原因,自己餵到當然係好,但真係希望唔好標纖D餵唔到的媽咪係唔盡責或者唔係好媽媽!
    Yennie,我寫呢段唔係話你呀,只係咁啱你講開呢個話題,我都講吓感想而已,希望你唔好介意!
     

    ReplyDelete
  9. 我專登黎留言係因為我近排比好多對餵母乳有誤解o既人激親..我比個同學仔麻麻話我一有番經期d奶就會變壞同變"希",又比人話過左半歲飲人奶同飲水冇分別.> <就係有咁多呢d人,hk先咁少人餵母乳.
    我餵左22個月,o個22個月係我同弟弟最親密o既22個月黎~

    ReplyDelete
  10. 我都係餵女女吃母乳架,直到女女6個月時才戒掉~

    ReplyDelete
  11. 羊咩咩夫人21 April 2011 at 00:33

    我都餵左阿女十三個月啦,餵到就會繼續餵!!不過我都諗緊生多個仲有無咁大決心去餵...
    同埋我想問下,我朋友話生多個時一味餵個細o既就無時間陪個大o既,結果佢好似餵左一個月就放棄,你點balance又要餵細b又要湊大/二女呢?

    ReplyDelete
  12. 我生個細女時,頭兩日餵既時候宮縮痛到我一路餵一路喊,隔離床個媽媽仲話我誇張邊有咁痛,第二日到佢餵佢終於嘗試到宮縮,仲即時而放棄,姑娘哄極佢,佢都話餵奶粉,好在我餵個女接近三年(5月我個女夠三歲)除在第一個月乳頭流血,宮縮外都無咩大問題,個女仲好乖,日頭就兩個鐘飲一次,十一日大就介夜奶,由十二點訓到7點,比夠時間我休息,當時我仲要照顧個大仔,你成日講時間分配得好,湊小朋友其實好容易,係真架^^

    ReplyDelete
  13. 人類自古以來都是吃人奶長大的,也能出眾多如天上繁星的各類天才。人奶已足夠人類所需營養,根本沒有需要吃奶粉或牛奶,如你所言餵乳是最自然的事。當然沒空閒餵飼人奶或因身體問題而無法餵飼人奶而以奶粉或牛奶替代就另當別論。 本人非常支持讓女士在公眾場所餵乳,也應該教育公眾別對當眾餵乳的女士投以奇異甚至歧視目光,媽媽給孩子餵飼母乳乃為孕育國家及社會的未來棟樑所作出的重要貢獻之一,因此如你所言餵乳是最理所當然的事。

    ReplyDelete
  14. 我喂左仔仔剛一年了,因為我要奏兩個的關係,如果仔仔唔係唔肯飲奶粉,可能我在他六個月時都會停止喂了。佢現在已經有四隻牙仔,所以我更加想快些停,但佢又唔多肯飲whole milk,請問一下你有無戎人奶的好方法呀?我個仔仲習慣在想訓覺時,飲住奶訓(因為當初唔想他旳喊聲噪醒家人),我都知會好難戎,真係希望有人幫吓我!
    [版主回覆05/15/2011 08:11:00]當初我幫靖翹戒人奶時, 直接畀裝有牛奶嘅奶樽佢飲. 畀咗幾晚佢飲佢都唔肯飲...就咁就戒埋奶, 嗰時佢都係13個月左右
    你可以試下喎~:)

    ReplyDelete