Thursday 19 February 2009

BB手語

我兩個女幾個月時,我己經教我個女BB手語

喺英國生活時我地成日睇cbeebies(英國嘅兒童台)

有個節目叫「Something Special」

有講點同d智障小朋友溝通

成個節目都有教小朋友手語,生字同歌咁~真係好正

可惜香港我地就算申請咗Cbeebies都無呢個節目...



一般嚟講6個月可以開始學手語
我一向都有影曦手語,不過唔多
都係因為睇得cbeebies多!
佢識please,thank you,hello,hot,cold等等好基本嘅
佢未識講野時都己經識喺適當時候講thank you同please
所以好細個己經好有禮貌
 

靖翹我就10個月左右先開始教佢
佢想要咩我大約都會估到
因為佢會指住d野做手語please
肚餓會做eat嘅手語
想飲野做drink嘅手語
佢而家都識講please同thank you啦
佢比影曦識得多d手語
雖然都唔係好多,但夠我同佢溝通囉
因為佢表達到畀我知佢想要乜,所以好少扭計,發脾氣同喊

而家亞女歲半佢都會一路做手語,一路講野~

我好多都係睇電視睇返嚟
再買本手語書自己睇自己教
我覺得好有用d極力推介




*每個國家嘅手語都唔同

如果你買兩本,要留意你係咪買同一個國家,同一種手語嘅書呀!



以下呢段報導我search到係講關於BB手語嘅
文章日期:2008年9月8日[/color][/size]
【明報專訊】哭和笑,是未懂說話的寶寶跟爸媽唯一的表達方式?學手語,用途只是跟聽障人士溝通?以上答案全都是No No No!近年歐美盛行一種嬰兒手語(Baby Sign),目的是讓爸媽跟未懂說話的寶寶溝通,只要一看手語,便知道寶寶正在想什麼?
簡單手語 雙向溝通
肚餓、尿片濕了、不舒服、太冷太熱……對於未懂用說話表達自己的寶寶,他們唯有用哭叫來表達,而爸媽便要像猜謎語般估計孩子哭鬧的原因。如果爸媽和未懂說話的孩子都懂得嬰兒手語,便可以減低溝通上的誤會,更快建立緊密的親子關係。
嬰兒手語在外國流行多時,為擁有正常聽力與口語能力的BB而設,現時最多人採用的是美式手語American Sign Language(ASL),家長可購買ASL一系列的書本、圖卡和影像教材,學習跟寶寶用手語溝通。現時香港亦有「嬰」語Playgroup課程,適合7至15個月大的BB與家長一同參加,以遊戲教導寶寶如何藉簡單的手勢,與爸媽進行雙向溝通。
表達失敗 BB不安
擁有Baby Sign導師資格的Jacqueline指出,讓寶寶學習手語,可以作為BB跟爸媽之間溝通的過渡工具,幫助孩子表達自己。她說外國曾有研究顯示,在語言能力發展上,學過手語的BB,溝通能力一般比未學過的好;亦有說一般BB只懂用手指指東西來表達,但父母難以掌握他們想表達的意思,往往令雙方出現溝通問題,小朋友因此焦躁不安。有美國育兒專家更指出,懂得嬰兒手語的孩子較易度過2歲時的失衡期,即所謂「Terrible Twos」。
說話為主 手語為輔
Jacqueline指出,教嬰兒手語,並不是要父母不教孩子說話,反之更希望利用手語作為工具去補償孩子在學會說話前的溝通落差。她以「飲水」、「唱歌」、「媽媽」等手語為例,爸媽一邊跟寶寶做動作,一邊要說「飲水」、「唱歌」和「媽媽」,等於學習語言時,再加一種手勢作為輔助表達的工具。
Jacqueline提到,「有家長用手語跟孩子溝通已有一段日子,但孩子還未懂得Sign Back(做手勢回應),因而十分擔心。但只要寶寶是健聽的,能否Sign Back其實不太重要,最重要他能表達出那意思。以我的兒子為例,我教他『魚』的手語,同時用口做出魚兒呼吸的嘴形,當他學會後,一見到魚兒,雖然不懂做魚的手語,但會做出魚兒呼吸的嘴形,這樣已顯示他對魚兒有一定認知了。」
她表示,11個月大的寶寶可學懂30多個手語,但她提醒家長,BB的專注力較低,需多花耐性和心思去教導,「家長下課回家後,要多花時間,利用玩具和圖書等工具配合手語跟孩子溝通」。
助幼園生學習
有教育學者認為,手語也能幫助幼稚園生學習。崇真小學暨幼稚園便將這套美式手語,以滲透方式教導學生,讓他們上早會時學習簡單手語,如A至Z的表達方法等,校長譚煥玲說:「有研究指出,孩子的視覺感應很強,他們喜歡以動作表達情感,而手語是一種令學習不單調乏味,甚至能增加孩子學習記憶能力的工具。」
文:顏燕雯
圖:陳淑安、張智超(李綺虹)
協力:Baby Brilliant(2523 9181)
編輯:黃敬安






我喺pageone 搵到嘅bb手語書有本

係under parenting嗰欄

Baby sing & sign 有13首歌.教埋你做埋手語咁唱歌(有埋CD),但只得三十幾個SIGNS
baby signs係"始早",都幾好,但D紙質攪到我唔想睇...所以我無揀.但佢既BB手語都好齊(百幾個)
baby signing ...比其他貴,二百幾蚊,所以我開都無開...
而我買嗰本(右上角橙色嗰本就)比較新,同埋佢後面咗"fun activities you can use to teach your baby to sign."佢都有百幾個手語~我覺得啱我多d!



呢到有幅baby sign language嘅圖,我喺網上搵到嘅

大家未必一定要買書~基本嘅,呢到都有晒~



No comments:

Post a Comment