Monday 2 May 2011

好行為獎勵表- 針對性改善孩子之不良行為!


三歲小朋友開始反叛嗎?


我家有個! 每日到黃昏時份因太攰會埋怨; 經想說"我要XXX" 而不是有禮地問人家可否替她做事; 在學校學到以為哭鬧可以奪回玩具; 早上又經常要求我替她換衣服...


你們有遇到這樣的情況嗎? 在早幾個月, 這些以前沒有的行為續漸在二女靖翹身上浮現. 但神奇地, 我用了三日時間, 把以上行為全部擊退 - 全因為這"好行為獎勵表"


上星期, 我在一POUND SHOP偶然見到這REWARD CHART, 就買了下來. 先來談談這個表的用法.


REWARD CHART有很多種, 我以上這種是定明要改善之項目, 若孩子逹標就可以有粒星星貼紙. 儲夠一定數量的星星就可以獲獎賞.


1) 想想你想孩子改善的行為. 3-4歲的孩子建議只集中數項行為改善. 孩子愈大就能兼顧更多的項目. 就算十歲的孩子也可以用~


2) 在寧靜環境下跟孩子談談好行獎勵表的作用. 道明這不是懲罰表, 是父母一個表達欣賞其好行為的方法:) 向孩子談談每項要改善之項目, 和孩子討論用什麼作獎勵.


3) 獎勵的項目不一定是物質上的, 可以是睡前多說一個故事, 一起做蛋糕, 做手工, 去一趟公園, 圖書館, 博物館, 或去看一場戲. 


4) 孩子獲得一定數量的星星就可以得到小獎勵, 儲得多,獎勵就會愈吸引. 家長要留意跟小朋友提及獎勵表時的語氣, 盡量正面, 亦要鼓小朋友做好行為, 使他們"士氣高昂"!


我在香港時也用過REWARD CHART, 的確很有效, 但小朋友"三分鐘熱度"後, 就沒有了其"魔力". 我有朋友會長期用REWARD CHART, 但我個人覺得沒有必要. REWARD CHART的用途是改善小朋友行為, 把好行為變成習慣. 或許你會發覺此表用了兩三星期後, 小朋友己沒像以前那麼在意拿到星星貼紙, 而小朋友的行為亦會比以前改善了. 此時獎勵表可以功成身退. (又或者可以每星期加入新一個改善目標, 增加小朋友的新鮮感~) 到過一段日子後再發現孩子的行為有問題, 小朋友又因為有新鮮感而變得熱衷改善, 效果顯著. (我有一整年沒有用過, 影曦早陣子要求我做一個給她, 因此我才買了這個REWARD CHART. 她倆愛比較, 固很湊效! 她們亦要鼓勵對方做好行為呢!)


設定之項目可包括: 自理 (自己換校服, 刷牙, 執拾玩具, 做功課, 溫習, 把晚餐吃完),幫忙做家務, 情緒管理(不發脾氣, 有禮貌等)


我跟女兒談到獎勵的項目. 我和朋友逢星期二會輪流家訪, 我就跟靖翹說如果她逹標, 我會請她的朋友到我們家玩; 影曦的朋友星期日生日, 我要造個蛋糕給她,我就問影曦, 她會否想在星期五晚晚一點睡, 跟我一起做蛋糕給她朋友(和小朋友有一對一的時間相處, 可增進親子關係 ) 獎勵的項目不需要花錢, 反不需要刻意安排, 只要花花唇舌, 令小朋友覺得這些事是特別為他們安排的, 他們會同樣興奮呢!


外國網站有很多免費的REWARD CHART, 大家可以搜尋事特別為一下,自行編制. 有些REWARD CHART是以一至十為目標, 每做得好就能向上移一至數級, 做得不好的會向下移...(我認為這種較適合年紀輕的小朋友, 我還是喜歡以上的那種-能針對性對付問題嘛!) 以下的網站有各種REWARD CHART下載, 可給小朋友填色,增加投入感:)


http://www.netmums.com/things/Reward_Charts_to_print_and_colour_in.2743/


另外, 想訓練小朋友自行如廁的, 也可使用REWARD CHART. 以下是一例子...



希望大家好好善用, 引導小朋友, 對抗製造港孩:)


*請大家用後分享一下REWARD CHART對小朋友的影響~是好?是壞? 齊來分享一下~!謝謝!!!!


參考網址:


http://www.supernanny.co.uk/Reward-Charts/-/3-to-5-year-olds/-/Fairies-and-Flowers-Supernanny-Superstars-Reward-Chart.aspx


 


7 comments:

  1. 我都係啱啱係上星期開始用,其實之前有次偶然睇"NANNY911"介紹過,但係後尾完全唔記得咗,近排同個囡戒片,但佢死都唔肯坐potty,次次都喊到拆天,我走上你個blog睇,咁你話大女戒片係用貼紙就好快戒到,令我諗起嗰集講用reward chart。用咗一個星期,勁有效,2日就同佢戒到片,仲有用係,如果有時佢做咗唔啱既行為,可以攞返一個貼紙,咁佢就會意識到做得唔啱會失去已經得到既,咁佢會較珍惜又會乖d。
    [版主回覆05/15/2011 07:57:00]有用就好啦~推介下畀其他家長用啦~
    我都覺得好有用㗎,而家用咗兩星期,我停咗LU~諗住休息幾日再嚟過, 兩個大女嘅行為全部改善晒,唔洗我再提REWARD CHART都識自動自覺做
    你講REWARD CHART嘅方法我都見過, 我個人嚟講覺得MEET咗佢地D貼紙無咁好. "唔畀貼紙"比"失去貼紙"嘅感覺好. 同埋我見SUPERNANNY JO FROST都係用MEET走貼紙嘅方法, 但好幾次佢MEET走小朋友嘅貼紙都攪到佢地發脾氣同扭計. 我唔畀貼紙D女,鼓勵佢地第二日會做好D就會攞到, 感覺較正面同埋畀少咗個機會佢地扭計:)

    ReplyDelete
  2. yennie: thanks for sharing~ 我都有用o家~不過方法用錯了~ 而家我知應該點用會比較好~ thank you thank you
    [版主回覆05/15/2011 07:59:00]唔洗多謝~
    用完過嚟分享下用後感呀!畀多D家長留意下用REWARD CHART嘅技巧都好嘛~

    ReplyDelete
  3. 很喜歡看你的blog, 在這學到很多湊仔心得, 特別喜歡看你整蛋糕, 真是十分之掂, 看完你近日整的cupcake, 昨日忍不住買了個焗爐回家玩.
    [版主回覆05/15/2011 07:59:00]多謝:)
    你家人以後更有口福了~

    ReplyDelete
  4. 我試下用嚟要我小朋友每日學後自覺地做功課先>.<
    [版主回覆05/15/2011 08:01:00]點呀點呀~有無用呀? 分享下呀~

    ReplyDelete
  5. tsuenwan king7 May 2011 at 01:16

    你很多教導孩子的方法都很成功,可是只有少數人採用,能夠認識你是我的幸運。
    [版主回覆05/15/2011 08:03:00]你有小朋友嗎?
    我諗好多人係唔知有呢D方法啫...教小朋友真係門學問,需終生學習㗎!!!我都要努力呀~

    ReplyDelete
  6. "你有小朋友嗎?" 沒有,經濟能力不太允許我聚另一伴並生兒育女,生兒育女為社會供應人才,又令家國乃至民族得以長存(沒人怎長存),所以除了那些不負責任的生育外,其他都是在作出莫大的貢獻。你能夠有如此能力作出如此貢獻,實令本人羡慕。 "我諗好多人係唔知有呢D方法啫...教小朋友真係門學問,需終生學習㗎!!!我都要努力呀~" 所以希望多些人認識這個網誌,讓更多人學會如何養育仔女。
    [版主回覆05/17/2011 06:39:00]都唔係嘅,平有平養
    我而家都無儲蓄,又要租屋,真係月月清,不過都過得好開心㗎~都唔想諗太多"經濟能力"嘅野...我唔係唔天真, 我只係覺得人擔心太多,令自己活喺(經濟)壓力下,攪到自己成日唔開心, 咁做人有咩為呢? 人只可活一次, 何不輕鬆面對:)

    ReplyDelete
  7. " 都唔係嘅,平有平養 我而家都無儲蓄,又要租屋,真係月月清,不過都過得好開心㗎~都唔想諗太多"經濟能力"嘅野...我唔係唔天真, 我只係覺得人擔心太多,令自己活喺(經濟)壓力下,攪到自己成日唔開心, 咁做人有咩為呢? 人只可活一次, 何不輕鬆面對:)" 你總算有老公供養呢,我可要靠自己(並非批評你只靠別人,因為你要照料孩子,經濟負擔由你老公承擔),現職的工作明年到期,不知道再獲得續約與否(今年已續約一次了)。為經濟壓力顧慮太多確實會令自己不開心,但養育孩子確實不得不考慮到經濟問題,我不想屆時沒能力養育時拖累政府和社會。 不知道你對於我提及的家國和民族是否感到提不起興趣,但一個民族的長存的確需要持續不斷的生育下一代,沒有前人這樣做,我們不會活在這世上,更不會有中華民族的存在(你也愛中國文化呢),如果我有經濟能力,我會願意生育為自己的民族貢獻。你老公是英國人,期望你誕下的孩子日後能夠為大不列顛作出一番貢獻。

    ReplyDelete