Thursday 8 January 2009

如何按時餵食+戒夜奶﹣好處及方法,仲train埋bb自己瞓,唔洗暗

世界衞生組織(WHO)建議bb頭6個月都最好同父母同房
我兩個女都係咁
到佢地6個月左右我先畀佢地自己一間房
就算係同我地一間房,我晚晚都係放佢地瞓先嘅

我係餵人奶,大女餵到7個半月(後來因為右胸有三次乳線炎而被勸停),細女餵到歲幾
我大女8個星期戒夜奶,瞓到8個鐘

二女6個星期就戒到啦
細女仲兩個星期已經戒到~

12星期大就瞓到12個鐘(7點到7點)

我呢個方法係戒埋夜奶嘅(我主張按時餵食,唔鐘意嘅就唔好用啦)
首先我每3個鐘餵囡囡一次,用3個鐘嘅pattern重覆咁做
例如:
12/3/6/9點am/pm
12點餵奶
餵完掃風
同bb玩一陣,玩到佢攰
放佢瞓覺
佢攰就會好快瞓著,最多只係喊兩聲
放佢喺床仔,唔好喺佢側邊,因為bb知到你喺側邊就會喊同要你抱
頭嗰幾日可能會喊多d,但bb好快會習慣
瞓夠到第三個鐘(即係3點)就要整醒佢
我初初都唔鐘意咁整醒bb餵佢,但後來發覺效果神奇
我調較咗bb嘅生理時鐘!
到佢瞓到第三個鐘時佢就會自己醒!會喊食
整醒佢後就同佢換片(換片可以令bb醒一醒神),之後餵奶

所以個pattern就係咁:

餵奶﹣>掃風﹣>玩﹣>瞓﹣>夠鐘叫醒佢換片﹣>餵奶

到個零兩個星期,bb就會慣咗每三個鐘食一次奶嘅pattern
到時就可以改做3個半鐘嘅pattern
pattern可以係
6am/9.30am/1.30pm/4.00pm/7.30pm/11.00pm
7.30pm嗰餐後盡,量唔好畀bb瞓覺,直到11點
咁佢夜晚可以瞓耐d
頭嗰幾晚bb可能都仲會醒兩次(當年我最多都係一晚醒兩次啫),你可以餵佢/放佢落咩帶行一陣等佢瞓返
總之就係盡量較到佢個生理時鐘維持喺三個半鐘以上先要餵一次啦

再大d可再轉4個鐘
一路到bb食固體

我自己好buy按時餵食
我自己都係餵人奶,埋身餵,亞女未食過奶粉(所以佢唔識食奶樽)
細女嘅體重一路都係喺97%左右(佢一出世己經有8磅13安士﹣。﹣)
所以我覺得亞女唔會因為按時餵食人奶而食得少咗/吸收唔夠
反而我覺得佢生活有定律,對佢身體(同我身體)都好d
3個鐘一餐,一日8餐,所以佢每次食時都係肚餓,一定會食得好
同埋因為咁,當我個女喊時我會估到佢因咩而喊
例如佢係1點喊,就會係colic
2點喊係眼瞓
因為我估到我個女想要乜,所以佢好少好少喊(3﹣4日先喊一次)

 

*UPDATES:細細女舒韻仲2個星期戒咗夜奶:)


你地可以睇返舒韻嘅進程, 同你BB做下相類似嘅活動鼓勵佢地學習
E.G.4個月開始畀小食佢地自己渣住食,7個月開始渣匙,8個月開始同BB做手語咁~

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. 看到你的blog實在有相逢恨晚的感覺! 跟欣賞及佩服你!!!

    我小女兒已6個月, 仍然可以用"要如何按時餵食+戒夜奶﹣好處及方法,仲train埋bb自己瞓,唔洗暗" 說的方法嗎?她晚上會睡後會醒起碼兩次以上, 但已沒餵夜奶, 日間餵7-8餐......

    6個月之前全人奶,剛開始轉了兩餐米糊(午晚), 因要返工想戒人奶, 但BB不肯食奶粉, 有什麼好方法呢?

    另大女兒已三歲了,在校好聽話, 好乖. 在家仍經常扭計, 不願洗澡(更不願用花灑洗,仍用盤及抱住洗頭!!), 不願自己吃飯(郁來郁去,坐唔定), 不願睡覺.....懂做的事也不願做!!有什麼方法呢?

    她最大問題是仍不肯坐厠所去poo poo, 企住柯落褲上, 而且這數月來更是便秘, 用了很多方法才1室期一次, 有時poo poo軟的就小小咁賴褲上, 一日5-6次......很煩人

    我也自覺很失敗>.<!!! 我拍信你可以幫到我,非常感激!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 六個月大嘅話,可以set返個時間表畀佢,如每4個鐘食一餐奶,每日4次,再加米糊之類嘅野
      半夜醒嘅話,可能只係發開口夢,唔理佢嘅話,可能可以自已瞓返,抱起佢嘅話可能仲會整醒佢添!
      唔肯食奶粉->講真真係要狠心啲!我大女係七個月戒人奶,嗰時佢都唔肯用奶樽,我突然有人無再畀佢食,佢唔食奶粉嘅話就乜都無得食,餓咗佢半日就肯食第一支奶,兩日就轉晒全奶粉!
      聽你咁講,大女兒係可以好乖!你可以試下用「好行為獎勵表」去鼓勵佢,以佢鍾意嘅野做獎勵!
      http://yenniedarkins.blogspot.hk/2011/05/blog-post_5237.html
      沖涼->我啲用浴缸沖多,有時會用花灑
      可以試下兩姐妹一齊沖~睇下佢鍾唔鍾意?我屋企好多bath toys,啲女可以喺bath玩好耐!另外,之前試過grow in the dark bath,放幾支螢光棒喺水到,熄燈畀啲女沖,佢地勁鍾意!洗頭->我有啲格硬嚟,我會叫啲女昂高頭,用毛巾掩眼,我就倒水,佢地唔咁做嘅我照淋,慢慢地,佢地就會習慣,好醒咁用毛巾掩眼。又或者叫佢地瞓喺水到,頭髮浸晒落水咁洗。另外,喺吉之島十二蚊店見過浴帽畀小朋友用嘅,係一個大圓,中間有個孔,個孔係fit小朋友嘅頭㗎,戴咗後洗頭啲水唔會滴落面到!(但我未用過)
      唔願自己食飯->...試下平日唔好畀小食佢,(有食奶嘅戒埋佢),佢餓你又唔餵佢,佢就自然會自己食㗎啦(仲可用行為獎勵表鼓勵佢!)
      不願瞓覺->試下做個bedtime routine,沖涼,換睡衣,刷牙,講故事瞓覺,喺佢瞓之前培養下佢瞓覺嘅情緒,唔好玩啲太激嘅野(又可以用行為獎勵表啦!)
      你大女同我大女好似!我大女細個又係唔肯坐potty poo poo!!!我大女又係便秘㗎,要睇醫生食葯(其實唔係葯係果糖同纖維。叫lactulose,另一種叫美達施)。大女唔肯坐低poo嘅最大原因係話Poo poo會痛,所以佢成日都唔肯疴,加上佢便秘,就更難疴啦!食咗啲葯會令啲poo poo軟啲,易出嚟啲。你不妨去問下醫生意見,講下你女女情況佢聽。醫生開啲葯好少,呢啲野要長期食,我大女食到六歲先叫做好啲停咗!啲葯葯房有得買大支㗎。我試過去睇正苦專科,排期都耐㗎,但佢地以超低價錢畀超大樽葯你㗎!小童便秘係好常見嘅事,我三個女食嘅野一樣,但只係大女咁啫!

      千其唔好覺得自己失敗!你可以餵人奶餵到咁耐已經超叻!又會去搵方法教好啲女,唔係個個好似你咁熱心㗎!!!努加呀!支持你!!!

      Delete